Рік виходу: 1972

Країна: США

Жанр: Документальний

Режиссер: Майк Дібб

Сценарій: Джон Бергер

Тривалість: 120 хвилин

Переклад: російські субтитри

Опис стрічки:

Цей чотирисерійний фільм, знятий в 1972 році для BBC за сценарієм письменника, мистецтвознавця і художника Джона Бергера піднімає питання традиційної західної естетичної культури, піддаючи її критиці. У першій серії автор розвиває ідеї Вальтера Беньяміна про те, що сучасний контекст спотворює наше сприйняття класичних творів мистецтва, в яких ми бачимо багато чого, про що й не здогадувалися їх автори, і навпаки – не вловлюємо цілий спектр повідомлень, очевидних для сучасників роботи. Друга серія присвячена жіночій наготі в мистецтві. Простежуючи історію зображення оголеної жіночої натури, Бергер приходить до висновку, що в абсолютній більшості випадків автор зображує оголену жінку не як її саму, а як об'єкт ідеалізації чи бажання, стверджуючи тим самим соціальний примат чоловічої статі. У третій серії Бергер вивчає природу олійного живопису, викладаючи думку про те, що спочатку її завданням було відображення і підтвердження статусу замовника. Четверта серія підсумовує висновки трьох попередніх і переносить їх на сучасний контекст. Коментуючи типові приклади рекламних зображень і концептів, Бергер описує механізми впливу реклами на глядача і схеми маніпуляції суспільною свідомістю за допомогою зображень.

Також увазі глядачів буде запропоновано  перший російськомовний переклад класичної праці Джона Бергера «Мистецтво бачити».

Книга вперше була видана в 1972 році після виходу стрічки. У тому ж році критик Sunday Times писав: «Бергер не просто відкриває нам очі на те, як ми бачимо твори образотворчого мистецтва, він майже напевно змінить саме сприйняття мистецтва глядачем». Через сорок років можна з упевненістю стверджувати: пророцтво збулося.

У книзі піднімаються питання про сприйняття сучасним глядачем класичних зображень, про роль жіночого тіла в історії мистецтв, про те, як протягом століть зображення керували масовою свідомістю, і, нарешті, про те, як сучасна реклама освоїла той інструментарій, який був розроблений в рамках художньої традиції.

Вхід безкоштовний.

Bookings

Online реєстрацію на подію закрито. Якщо Ви встигаєте, можете зареєструватись на місці події.

Місце проведення : Галерея «Печерська», Київ, вул Лаврська, 9, корп. 19

ICal |  Google calendar